Топ новини:

След дълго боледуване си отиде... НБТ

09 Ноември 2013 коментара Теодор Караколев;
След дълго боледуване си отиде... НБТ

Очакваният финал на Нова Българска Телевизия

7 ноември, четвъртък, в ранния следобед, Нова Българска Телевизия, наследникът на легендарната за Пловдив преди години телевизия „Евроком“ прекрати своето излъчване. Краят на телевизията обаче едва ли изненада някого.

Проектът на Георги Гергов, който стартира преди около 5 години, за няколко разнообразни медии, с които да покрие целия – или поне пловдивския – пазар, не успя да набере скорост в нито един момент. В медиите се наливаха пари, но поради куп фактори те не потръгнаха. Зараждащата се империя, основа на която да бъде Пловдивският панаир, включваше интернет сайт, вестник, телевизия и проекто-радио.

Идеята за радио изобщо не се осъществи – също като телевизията, да стартираш ново радио е доста трудоемко начинание, за това вариантът евентуално бе да се купи някое от съществуващите(както се случи с телевизията – купуване и преименуване на „Евроком“).

Именно нестартирането на радио вероятно е единственият разумен ход на Гергов, вероятно преценяйки, че една такава медия финансово се издържа изключително трудно, а да пробиеш на пловдивския пазар е почти невъзможно с конкуренцията на Дарик радио и радио Пловдив(вероятно единствените две качествени новинарски медии в града ни) .

От медиите, които все пак стартираха, първи историята си приключи вестникът „Новия глас“. Събрал набързо елита на пловдивската журналистика, той трябваше да измести „Марица“ от лидерската позиция на пловдивска преса.

Потребителите на новини в града обаче са доста консервативни и трудно ще започнат да четат нова преса - нещо което се е виждало през годините с куп други медии, които са опитвали да бъдат по-качествени от Марица.  Вестникът също бързо бе припознат от пловдивчани(без да коментираме доколко вярно или не) и като партийно издание на местната структура на БСП, и просто вървеше в постоянна низходяща линия.

Последваха го и сайтовете, свързани с медийната група около Гергов. Въпреки, че там разходите са най-малки, просто приходите отсъстваха. Липсата на рекламодатели не бе толкова плашеща, тъй като зад Георги Гергов стои Панаира, много фирми и, разбира се, Партията.

Проблемът бе, че те така и не пробиха на пазара, доминиран през онези години от „Пловдив 24“. Тук отново въпросът опря до консервативността на потребителите, които поддържаха местната медия като лидер, въпреки редица по-качествени продукти, а сайтовете от групата на Гергов така и не предложиха нещо различно от просто новините от вестника – в интернет.

Така финалът на Нова Българска Телевизия и цялата панаирна медийна група бе съвсем очакван и въпросът беше просто „Кога“. Телевизията също не успя да набере популярност на национално, а дори и на пловдивско ниво(убеден съм, че в Пловдив повече хора са чували за телевизия „Евроком“, от колкото за телевизия „НБТ“). 

И отново – причината не е толкова в качеството на продукта, който НБТ създаваха, а в изначалната концепция – нищо ново, нищо, което хората не са виждали навсякъде. И, разбира се, червената партийна сянка, която всеки човек, който е чувал името на Георги Гергов, усещаше, докато гледа този канал.

Най-потърпевши от целия този процес се оказаха десетките журналисти и служители в телевизията, които вчера изненадващо разбраха, че нямат работа, както и останалите колеги през годините, които останаха изненадани от бързия край на вестника и сайтовете, около Гергов.

В крайна сметка това може и да не е финалът на краха на изкуствено надутата империя на Гергов, която окончателно да падне със закриване на Пловдивския панаир. Само времето ще покаже.

Снимка: от репортер на НБТ

тагове: Пловдив, медии, окупация, Гергов, повластни, партии, телевизия, НБТ, история, пари, подкупване, пазар,