Топ новини:

Малка пловдивска фирма се превърна в лидер на парфюмерийния пазар

14 Декември 2017 коментара Младежка медия;
Малка пловдивска фирма се превърна в лидер на парфюмерийния пазар

Пловдивска фирма за маркова парфюмерия празнува 25 години

Един от водещите брандове за луксозна парфюмерия у нас „Венера Козметикс“ празнува четвърт век
Малкият семеен бизнес се превърна в предпочитана марка за хиляди клиенти по целия свят

Едва ли има пловдивчанин, почитател на висококачествената оригинална маркова парфюмерия, който да не е чувал за „Венера Козметикс“. Създадената през 1992 година малка семейна фирма, се нареди сред лидерите на българския пазар, а този месец има повод за празнуване. Точно преди 25 години семейство Дяксови решават да поемат по собствен път и да инвестират в създаването на собствен бизнес. Първоначалната им идея е да се занимават с внос и дистрибуция на козметични продукти и парфюмерия, която постепенно се изменя във времето.

След няколко години неуморен труд, те се заемат с нелеката задача да популяризират марки като L’Oreal и Garnier, които не са наложени до тогава на българския пазар. Фирмата се превръща в основен дистрибутор на популярните брандове за южна България, а възходът на „Венера Козметикс“ е осезаем. Разбира се, пътят нагоре изобщо не е гладък и равен.

През 2010 година L‘Оreal избира само една фирма като официален дистрибутор на техните продукти за цяла България и прекратява сътрудничеството си с „Венера Козметикс“ без предизвестие. Семейство Дяксови обаче никак не се стряска от това, тъй като вече техният бизнес е поел в малко по-различна посока. Те се фокусират върху марковата парфюмерия и в края на годината около 95% от продуктите, които те предлагат са именно маркови парфюми. 

Бизнесът се оказва обещават, а иновациите, които собствениците на фирмата въвеждат, изтласкват постепенно „Венера Козметикс“ нагоре. Това е една от първите пловдивски компании, които дигитализира работния процес. На лице първият склад, намиращ се в непосредствена близост до Младежкя дом в Пловдив. По-късно, през 1998 година, компанията измества складовата си база на адреса, който днес познавате като физическият магазин на фирмата, намиращ се на бул. „Марица“ 130. Собствениците решават, че е време да започнат да се занимават не само с дистрибуция, но да предлагат марковите парфюми директно на потребителите. И тъй като семейството лично внася избраните продукти на пазара, започва предлагането на оригинални аромати на конкурентни цени.

Времето минава, фирмата се развива, а брандът става разпознаваем за все повече хора както в Пловдив, така и в цялата страна. Идва момент, в който се налага фирмата да модернизира официалния си сайт, създаден още през 1999 година и да наложи собствена идентичност. През 2002 година, „Венера Козметикс“ се превръща в позната марка и разполага с цели 6 фирмени магазина в Пловдив и Приморско, екип от близо 30 души и изградена дистрибуторска мрежа в цяла южна България.

По време икономическата криза в страната, „Венера Козметикс“ също преживява трудни моменти, но благодарение на тях, фирмата намира правилната посока за развитие и перспектива. Семейството вместо да се обезпокои, започва да работи на още по-силни обороти. Така през 2009 година се появява на бял свят първият онлайн магазин на компанията. След настъпили промени, се налага първият сайт да бъде закрит и да се изработи изцяло нов онлайн магазин, който да обслужва целите на фирмата. През 2011-та година се ражда втората онлайн платформа за електронни пазаруване на „Венера Козметикс“, която и до днес с радост приема поръчки и обслужва клиенти. Работата е доста, проблеми винаги има, но всички са водени от едно – „Клиентът трябва да бъде доволен“. Именно чрез старанието си да зарадват своите клиенти и да удовлетворят техните желания, целият екип на фирмата работи с хиляди доволни клиенти от целия свят. Вече почти от година „Венера Козметикс“ има създадени още 2 онлайн магазина – за Гърция и световния пазар.

През последните няколко години „Венера Козметикс“ отделя голямо внимание на своята брандова идентичност и организира редица инициативи, с цел да зарадва своите клиенти. Сред тях са тематичните игри за Деня на влюбените, в които клиентите взимат активно участие, изкусно направени шеги за първи април, създава игри в социалните мрежи предоставяйки награди,  а през 2016-та година, под името на бранда бе издадена и една от малкото у нас книги, посветени на марковата парфюмерия – „Парфюмите от А до Я“. Изданието се появи на бял свят както на хартия, така и в дигитален вариант, а със самата книга можете да се сдобиете напълно безплатно ТУК.

Това е кратката история на лилавата фирма за луксозна парфюмерия у нас. Тези 25 години са изпълнени с перипетии, упоритост, много труд, но и много радостни моменти. Едно пловдивско семейство посветило живота си на това, да усмихва хората и да им дарява доза щастие, скрито в парфюмна опаковка. 

тагове: награди, пловдив, венера, козметика, фирма, парфюми