Топ новини:

4 важни съвета от доброволците на Пловдив, които рискуват живота си за вас

06 Декември 2018 коментара Младежка медия;
4 важни съвета от доброволците на Пловдив, които рискуват живота си за вас
Днес, 5-ти декември, навръх Международния ден на доброволеца ще ви разкажем за Доброволно Формирование Пловдив 112

Те са създадени през 2013 година на днешния ден. Дейността на формированието е реакция при бедствия, аварии и катастрофи и отстраняване на последствията след тях. В момента те са най-голямото формирование от този тип в страната, което наброява екип от 75 винаги готови да се отзоват младежи, а и не само. Освен участие в спасителни акции Доброволно Формирование Пловдив 112 провеждат и безплатни обучения по всякакъв вид спасителна дейност в базата си в Пловдив. 

 
"Много е важно да имате желание да помогнете в аварийна ситуация, но откъде трябва да започнем", споделя пред нас водещата фигура и ръководител на проекта ДФ Пловдив 112 Георги Влайков. 
 
Ето някои от най-често срещаните инциденти и правилната реакция, ако сте участник или свидетел на един от тях. Най-напред обаче ще ви запознаем със спешния телефон 112 – оказва се, че много хора не са наясно със стъпките, които трябва да спазват, ако им се наложи да повикат помощ. В следващите редове ще изложим алгоритъма за обаждане и ще обясним всяка една стъпка.
 
Важно! Преди да наберете телефон 112, уверете се, че самите вие сте в БЕЗОПАСНОСТ!
 
 
Стъпки при обаждане на спешния телефон 112:
 
1. КЪДЕ? (От къде се обаждате, точен адрес)
 
Най-важно е да кажете местоположението на инцидента – дори в този момент връзката да прекъсне – диспечерът ще знае накъде да насочи спасителните екипи. Лоши примери от практиката:
 
„Ало, обажда се Иван Петров, тука стана една тежка катастрофа ...“ (прекъсната връзка). 
 
 
В този момент времето нужно, за повторно набиране, установяване на контакт и предаване на адекватна информация, може да коства живота на някой от пострадалите, които имат нужда от спешна помощ.
 
2. КАКВО? (Какво се е случило?)
 
Какъв е инцидентът (например пожар - изпраща се пожарна), катастрофа (аварийно-спасителен автомобил + линейка + полицейска кола) и .т.н. Според вида на инцидента се изпращат различни спасителни екипи (за водно/височинно спасяване и прочие е необходимо време за организация, затова точната навременна информация за типа на инцидента е много важна).
 
3. КОЛКО? (Колко пострадали има?)
 
От тази информация зависи колко линейки или спасителни автомобили ще се насочат към вас – ако е станала катастрофа със 7 пострадали, а вие не го упоменете и дойде само една линейка, ще затрудните действията на спасителите, ако се е запалила голяма жилищна сграда, еднин пожарен автомобил може да е недостатъчен и.т.н.
 
4. КОЙ? (Как се казвам + друга информация)
 
Диспечерът ще ви попита за вашите имена, както и други въпроси, които прецени, че са важни за да предостави на спасителните екипи възможно най-пълна и адекватна информация. НЕ отказвайте или омаловажавайте информация и НЕ затваряйте първи при разговор с телефон 112!
 
 
СНИМКИ и още информация за ДФ Пловдив 112 и Георги Влайков може да разберете от следващата статия на mediacafe.bg ТУК
 
Ако имате въпроси – не се страхувайте да се свържете с тях. Повече информация може да намерите в сайта на организазицта ТУК
 
тагове: спасители, пловдив, формирование, доброволци, 112, акция, живот, младежи, инциденти