Топ новини:

Как да се храним здравословно в офиса?

25 Март 2020 коментара Младежка медия;
Как да се храним здравословно в офиса?

Храненето има сериозно влияние върху човешкото здраве като цяло, включително върху неговото функциониране. Здравословното хранене намалява рисковете от развитие на остри и обостряне на хронични заболявания. Един от основните проблеми, с които се сблъскват офисните работници, е нарушаването на режима на хранене.

Офисната работа ограничава физическата активност, метаболитните процеси в организма се забавят, а хранителните навици, като правило, не се променят.

Планиране на храненето е признато от експерти като решение на проблема. Дори и в офиса ви да няма трапезария, можете да използвате доставка на храна до офиса от foodpanda, където ще намерите опции за всеки вкус и бюджет. Това ще фиксира и координира хранителния ви график.

Има смисъл да помислите какво ще ядете предварително и да направите приблизителен списък на ястия за една седмица, така че да има място за месо, риба, зеленчуци, морски дарове и домашни птици, защото няма нищо по-скучно от едно и също. една и съща храна всеки ден. Тук можете да използвате услугите за доставка на храна до офиса, особено тези, където можете предварително да формулирате вашето здравословно хранене.

Закуска

Експертите съветват да започнете деня с добра закуска, която трябва да е в първия час след събуждането. По-добре е да закусите в спокойна атмосфера, разбира се, препоръчително е да правите това вкъщи. За закуска е най-добре да ядете мюсли или зърнени храни, можете да добавите парчета пресни плодове, ядки, семена, сушени плодове, плодове. Това е най-полезният вариант за закуска, смятат диетолозите.

Закуската може да бъде млечна. Подходящи са нискомаслени сортове извара или кисело мляко, в които можете да добавите зеленчуци, билки или пресни плодове. Друг вариант за правилна закуска е омлет с билки и зеленчуци.

Фракционно хранене

След закуска не чакайте мъчително за обедна почивка. Може да ядете частично през целия ден, можете да направите интервал между храненията на около 2,5 часа, но порциите трябва да са малки - 200-250 грама. Това помага да се избегне силното чувство на глад вечер.

Млечните продукти са идеални за закуски, особено ако ги комбинирате с горски плодове. Можете също да вземете със себе си ядки, сушени плодове, айрян, сокове с пулпа без захар, зеленчукови сокове, чипс, приготвен от зеленчуци или плодове, зърнени кифлички.

Обяд

Пълноценният обяд ще даде сили за останалата част от деня и ще спомогне за „олекотяване“ на вечерята, така че е нежелателно да се игнорира обедната почивка. Обядът е основното хранене през деня, той представлява най-малко 50% от енергийната стойност на здравословното хранене. Традиционното време за обяд от 13-14 часа не е избрано случайно. По правило към този момент физическите и психическите сили на човек са склонни към нула и има спешна нужда от попълване на енергийните запаси на организма.

Не е препоръчително да правите обедна почивка на бюрото си, най-доброто е да промените ситуацията и да се разсеете от работата. Най-добрият избор би била салата, парче месо, птици или риба с малко гарнитура. Сосовете и тлъстите храни е по-добре да не се ядат или поне се опитайте да ги комбинирате с леки салати. Освен това бавното хранене предпазва от преяждане, съветват експертите.

Главното е пълноценното здравословно хранене. Например, отсъствието на зърнени храни, например хляб от пълнозърнесто брашно, в диетата може да създаде дефицит на витамини от група В, които подхранват нервната система.

Но излишъкът от сладкиши просто ще  „изгори“ останалите витамини от тази група: те ще бъдат изразходвани от организма за оползотворяването на прости въглехидрати. Липсата на морска риба с постоянен акцент върху напоследък популярните пилешки гърди или месо ще доведе до недостиг на йод и полиненаситени мастни киселини, които помагат на мозъка да работи ефикасно и ефективно.

Пълноценният бизнес обяд със зеленчукова салата, първо и второ ядене на достъпна цена ще бъде най-доброто решение за здравословен обяд.

Кафе пауза

Класическата напитка на офис служителя е кафето. Неговият ободряващ ефект обаче е силно преувеличен, тъй като кафето само „засилва“ мозъчните рецептори, а до втората половина на деня напълно изчерпва ресурса им.

Експертите препоръчват да се пие повече вода, без газирана, през деня. Разбира се, кафето също може да се пие, но основното е да не прекалявате.

Вечеря

Ако се храните правилно през деня, не забравяйте за здравословните закуски, тогава до вечерята няма да усещате остър глад. Така че, може да се направи възможно най-лесно и полезно, без да рискувате да преядете. За вечеря е по-добре да се даде предпочитание на рибни ястия със зеленчуци.

Между другото, експертите съветват да не гладувате след 18.00 часа и не забравяйте, че последното хранене трябва да бъде три до четири часа преди лягане.

 

тагове: здравословно хранене, работа, офис, кухня, закуска, обяд, вечеря, храни, диетолози, поръчки, доставка