Топ новини:

Burger Chef – бургери от пловдивчани за пловдивчани с любов

15 Януари 2019 коментара Паулина ГЕГОВА;
Burger Chef – бургери от пловдивчани за пловдивчани с любов

Предстои обектът в мол PLOVDIV PLAZA да пусне детски менюта с играчки от Walt Disney

Ако се замислим коя кулинария навлиза стремглаво през последните години в Пловдив, то определено трябва да отчетем, че това са бургерите. Те са традиционно американско ястие, едно от малкото, с които щатите могат да се похвалят, но пък предпочитано в цял свят. Редица брандове за fast food успяха да се наложат из различни държави, но истински хубавите бургери се свързват най-вече с домашно приготвяне на барбекю в задния двор на Тексас. 

Е, не само Тексас може да се похвали с добри бургер готвачи, защото в Пловдив такива има от вече шест години. Спокойно може да ги наречем пионери в бранша, защото, докато новите представители тепърва налагат името си, то Burger Chef, с откривател Любомир Ангелов, има постоянен поток от посетители, който продължава да расте. Като всеки бизнес и този на Любомир започва от страст към дадена сфера, а той е изявен специалист в кулинарията и туризма. Натрупал е опит в обслужващия сектор, докато накрая е достатъчно сигурен в идеята си, за да инвестира в родния си град Пловдив. 

В момента Burger Chef се намира в мол PLOVDIV PLAZA, a срещу Гранд Хотел Пловдив на 1-ви декември отвори Salad Chef – мястото за свежи и разнообразни салати. Повече за тях и взискателността към качеството на продуктите и приготвянето може да разберете от Любомир Ангелов - създател на нетипичната и здравословна „бърза“ храна.

Здравей, Любо! Припомни ни как дойде идеята за Burger Chef.

Идеята дойде през 2012 година. Винаги съм бил голям фен на бургерите. Израснах в София, а там, за разлика от Пловдив, те съществуваха от много години. Помня, че като малък събирах пари от празници, сурвакания, рождени дни и си поръчвах бургери по телефона. Живеех в централната част на града и ми доставяха поръчката с Трабант. Цял живот съм се занимавал с храна и заведения, завърших Икономика и реклама на туризма и в един момент реших, че е време да създам нещо свое. Така обичта ми към бургерите ме отведе до отварянето на първия Burger Chef. 

Разкажи ни малко повече как стартира и къде беше първият обект.

Започнах с мой много близък приятел. Първият обект се намираше на спирката срещу хотел „Тримонциум“. Много време търсихме място, защото хубавите или вече бяха продадени, или не се продаваха. Почнахме да набавяме оборудване, да обикаляме по хлебозаводи, месокомбинати, да търсим точното месо, точната питка. Около три месеца минаха само в подготовка. Стартирахме с по-малко продукти, със скромно меню, но и професионален персонал. Наемахме хора, които бяха работили в същата сфера и вършеха работата си с удоволствие. С години, при нас, работеха едни и същи служители. Чак към 2015-та започнаха проблемите с намирането на качествен персонал. Давам пример. Имахме обект в Пазарджик, който просъществува едва три години именно заради липсата на добри кадри. Повечето млади хора там не искат да се трудят, затова в един момент решихме да затворим. И до ден днешен трите ни лоялни служителки дойдоха в Пловдив, за да продължат да са част от екипа. 

В последствие на моя съдружник му се наложи да се откаже, поради лични причини. Комбинацията между двама ни беше перфектна, защото той притежава изключителна техническа мисъл, докато аз съм добър в продажбите и икономическата страна на бранша. Отделно той е много добър кулинар и рецептите измислихме заедно. Те са напълно авторски и до сега не са променени. Отпадали са продукти, добавяни са нови, но основните суровини са запазени от началото, до сега.

Съвсем наскоро станахте част от семейството на мол PLOVDIV PLAZA. Каква е политиката на заведението в новия търговски център?

Политиката на заведението е да предлага изцяло качествени, но на достъпна цена за масовия потребител, бургери. Имаме среден клас бургери и една идея по-висок клас, със специално месо от породата black angus, което пристига от щата Небраска. Те са малко по-скъпи, но си заслужават цената. Разполагаме с по-голяма и професионална кухня, радваме се на засилен интерес и доволни клиенти. В началото имаше технологически неточности и нередности с базата, но собствениците и управата, с помощта на всички наематели, съумяха бързо да оправят проблемите. Всяка нощ влизат машини и майстори и си тръгват на сутринта, за да поддържат сградата. Всяка седмица се отварят нови магазини, а до края на февруари се очаква търговският център да е запълнил капацитета си на 100 %.

Менюто ни е малко, но издържано. Предлагаме серията black angus, серия с класическо, българско охладено телешко месо, пилешки бургери, диетична серия с пълнозърнести тортили, няколко вида салати, свежи напитки. Имаме предложения от веган и вегетарианската кухня, които преди години започнаха като серия, подходяща за пости.

При засилената конкуренция в мола, каква е тайната, с която привличате посетители? 

На първо място, сме познати на пазара! Месото ни е качествено, питките се пекат специално за нас, ден за ден. Сосовете се правят ден за ден. Зеленчуците се зареждат всяка сутрин. Отличаваме се от типичния fast food. Приемаме клиента за най-важната част от работата ни. Персоналът ни е обучен така, че да го насочва според неговите предпочитания и възможности. Никога не гледаме да продадем най-скъпия продукт. Не сме нагли и нахални, а се стремим да влезем в обувките на отсрещния. Постоянно имаме промоции. Съвсем скоро предстои да пуснем и детски менюта с играчки от Walt Disney, за които ни подадоха ръка от съседния детски център, с който много си помагаме. 

Вие сте експресивни и оригинални в идеите, рекламата и презентацията на храните. Често организирате конкурси за надяждане. Съчетавате разнообразна клиентела - от ученици, през хора от бизнес средите, до семейства и активно трениращи. Как успявате да ги съберете на едно място? 

Успяваме, защото сме насочени към всички. И към тийнейджъри, и към семейства. Нашата цел е когато човек дойде при нас да не се чувства стар, млад, беден, богат. Искаме да се чувства комфортно, затова предлагаме за всеки по нещо. Цялото меню е концептуално измислено така, че да обхване всеки един индивид, с неговите лични изисквания и режим.

Докато надяжданията са направени само и единствено за забавление. До сега сме организирали три в рамките на една година – две в Пловдив и едно в София. Скоро предстои следващата серия, която ще води един от най-големите тийн идоли на България. Повече информация за датата и подробностите ще може да откриете в официалната ни страница.  

Кой е най-интересният вкус бургер, който предлагате и с който се гордееш? 

Един от бестселърите е бургер Президент по рецепта на нашия шеф-готвач Гергана Тонева. Той е истинска експлозия от вкусове. Съдържа няколко вида месо, специално приготвени маринати, разяждаща пикантна салата с няколко вида чушки и сирене Фета. Според мен, това е най-впечатляващият ни вкус. Дори не мога да го опиша!

До колко спазвате традиционните американски рецепти за бургери? 

Не можем да избягаме напълно от американската традиция, но нашите рецепти са побългарени по ред причини. Основната е, че повечето българи не обичат месото им да е кърваво, а оригиналният бургер е изпечен до medium или rare. Ние печем месото до ниво well done. Наблягаме и на по-голямо количество зеленчуци и сосовете. За разлика от нас, американците не ядат толкова зеленчуци, а сосовете им се ограничават до кетчуп, майонеза и горчица. 

В началото на декември отвори врати и Salad Chef до Гранд Хотел Пловдив. Разкажи ни повече за концепцията му.

Salad Chef е идея, съществуваща в ума ми от две години. То е място, където посетителите са автори на салатите и сами решават колко ще струва обядът им. От нас е само трудът, продуктите и дресингът. Това означава, че клиентът сам избира основата на салатата си от няколкото вида. После преминава на избора на добавки, чиито брой достига тридесет – меса, риба, сирена, филетирани маслини, царевица, кълнове, ядки и прочее. И за финал избира дресинг. Имаме със синьо сирене, с йогурт и естрагон, чеснови… 

Освен салати, предлагаме и пет вида домашни палачинки. Сместа е по бабена рецепта, пече се на професионален сач, а към тях добавяме много вкусни и качествени сладка. Разбира се, няма как да минем без бургери, затова в Salad Chef сме подбрали една малка селекция от петте най-добри бургери на Burger Chef. И да не забравяме диетичната серия от пълнозърнести тортили. Освен всичко изброено, много се гордеем с домашния си Chef айран, приготвен по специална технология. Той наподобява турския айран, но е много по-гъст и без пяна. 

Така в Salad Chef може да се нахраните точно с каквото искате и за колкото искате, без ограничение в порциите и използваните продукти. Успешно обединихме под един покрив меню за вегани, вегетарианци и месари, превръщайки мястото подходящо за всяка личност. 

От къде зареждате продуктите за кухнята?

Залагаме на български производители. Много важно за нас е да наблегнем на традиционните български кисели краставички и прословутите ни печени чушки, които си набавяме от земеделски производител. Предстои да вкараме в менюто лютеница от розови домати и сладко от люти чушки от същия производител, който наистина работи професионално, с любов и по специална технология. 

Месото за бургерите идва изцяло от български ферми. Подбира се от възможно най-младите и добре гледани животни. Винаги бих предпочел родното пред чуждото и се стремя да следвам този принцип в работата си.

Пред какви предизвикателства се изправя човек, когато тепърва изгражда бизнеса си и пред какви, когато вече се е наложил на пазара?  

Предизвикателствата са много и в началото, и след като се наложиш. Конкуренцията е голяма и трябва да съумееш да издържиш. Трябва да влагаш неуморен труд, упоритост и много амбиция. Отпуснеш ли се, дори за малко, всичко приключва!

Предизвикателството, с което се сблъсках в началото, и с което се сблъскват почти всички предприемачи, е да събера средства, за да започна бизнеса си и да имам достатъчно за поне една година напред. Ако някой си мисли, че днес ще започне и след една година ще е на печалба, се лъже. Да не говорим, че когато отворихме, бургерите се смятаха за вредна храна, за лоша храна. Трябваше да докажем, че ако готвиш с истински продукти, ако не използваш заместители, оцветители и подобни, те се превръщат в полезни и вкусни. 

Какви качества трябва да притежава персоналът ви и какво развитие предлагате, за да стимулирате младите кадри?

При нас заплатата расте периодично. Започва се на една сума. Ако всичко върви добре, на втория месец е друга, след шестия е трета, след година четвърта. Това е много важно, защото предизвиква стимул за доказване. Предлагаме на младите и обучение, което е не по-малко ценно. Отделяме ресурс време, внимание, нерви, за да ги научим и да им дадем занаят в ръцете. Бургерите и салатиерството набират все по-голяма популярност. Учим ги на технология на храната, на тънкости, на педантичност към подробностите. След нас те спокойно могат да са готвачи или главни готвачи в специализирани ресторанти. 

За много хора храната е любов, за други изкуство. Когато се превърне в бизнес, губи ли се тази страст?

Не трябва да се губи! Постоянно напомням на готвачите си да готвят с любов и желание. При нас работят само хора, изпитващи удоволствие и това се усеща. Такива, които веднъж са влезнали в кухнята и не искат да я напуснат. Те учат рецепти, нови критерии, специфики. Страстта към професията е като подправка към характера и ние много държим на нея. Обединени сме от желанието да готвим за другите.

От пловдивчани за пловдивчани с любов.

Повече за Бургеризацията и как да си поръчате от най-вкусните бургери на Пловдив може да видите ТУК

тагове: бургери, пловдив, любов, кулинария, мол плаза, домашна храна, салати, бизнес, вкустоя