Топ новини:

Бизнесът в действие или за ползите да излезеш от комфортната си зона поне за уикенд

01 Април 2014 коментара Емилия Нешева;
Бизнесът в действие или за ползите да излезеш от комфортната си зона поне за уикенд

"Бизнесът в действие" е тридневен бизнес форум, който се организира от AIESEC България за осма поредна година. Събитието събира ежегодно стотици студенти, за да ги срещне с представители на водещи компании. Проектът цели да даде по-добра представа на младите за кариерното им развитие, като им даде възможност да участват в бизнес симулации, обучения на различна тематика и интересни дискусии.

Форумът предоставя на младите възможността да работят рамо до рамо с представители на водещи компании, да решават казуси и да се потопят в реална работна атмосфера. Участниците предизвикаха себе си и се постараха да приложат всички знания и умения на практика, като предлагаха бизнес решения на реални казуси и проблеми. „Бизнесът в действие” е инициатива както за студенти, така и за наскоро завършили, които искат да тестват уменията си и да открият възможности за бъдещо развитие.

Тазгодишното осмо издание се проведе на 28, 29 и 30 март в София. Участие взеха едни от най-големите компании на българския пазар: Ernst&Young (EY), Balkanika Energy, Hilti, IBM, FiBank, Kaven Orbico, Metroreklama, JTI, Ficosota Syntez и Baumit

„Бизнесът в действие“ е вече наложил се  проект с установени традиции, но и тази година организаторите успяха да изненадат участниците с много свежи предложения. На 24.03 в УНСС се проведе „Панаир на компаниите“, който даде възможност на студентите да общуват свободно с представителите на компаниите, всяка от които имаше свой щанд. По този начин младите успяха да се запознаят в подробности с фокуса на действие на всяка от тях и да изберат най-точно казуса, в който да вземат участие.

Откриването на събитието започна с представяне на самия проект и след това беше изцяло посветено на обученията. До края на деня участниците имаха възможността да се запознаят с водещите тенденции, последните иновации и придобиха един нов поглед към бизнеса, получиха нови знания и умения. Светлин Наков представи темата „Предприемачество в софтуерната индустрия“ и посъветва участниците как да се развиват като софтуерни инженери и да стартират успешно своя IT компания.

Милена Стратиева сподели с младите, които сега правят първи крачки в бизнеса и търсят възможности за реализация, част от най-важните уроци, които е научила от своя професионален опит по време на лекцията си за успешно изграждане и управление на имидж.

Бисер Манолов представи един съвсем нов поглед върху финансовия свят и финансовите пазари. Борис Колев насочи вниманието върху корпоративно социалната отговорност и социалния бизнес. След него Лиляна Филипова внесе повече яснота около една твърде разпространяваща се форма на работа – freelancer и новите възможности. За финал Димитър Симидчиев разчупи бизнес обстановката с темата за игровизация, или как можеш да свършиш работа докато... играеш!

Целият съботен ден премина в усилена работа по казусите. Кандидатите завързаха нови запознанства, предизвикаха себе си като работиха в екип с напълно непознати и решаваха проблеми от реалната бизнес среда. А за най-ентусиазираните работата продължи дълго след закриването на деня.

В неделя всички екипи имаха възможност да довършат работата си, а след това всяка компания представи идеята, отличи печелившите и сподели възможностите за бъдещо развитие, които предлага – стажантски програми и проекти.

Равносметката в края на третия ден беше такава: всеки един от близо 300 участници, посветил уикенда си на събитието, си тръгна със сертификат за участие, полезни знания, нови запознанства, иновативни идеи, ясен поглед за бъдещето и възможности за развитие и реализация. А представителите на бизнеса дадоха своя принос като за осма поредна година помогнаха да се скъси дистанцията между университет и реалната работна среда.

тагове: бизнесът, действие, бизнес, лекции, дискусии, студенти, обучение