Топ новини:

R.I.P. Гигер!

13 Май 2014 коментара Тони Тодорова;
R.I.P. Гигер!

Времето ни отне още един Бог в света на изкуството – Ханс Гигер. Колкото и да бе запленен от идеята, че човешкият вид може да се превърне в биомеханична комбинация между машини и органи, до постигането на безсмъртие и свръх сила, напредналата възраст и крехкостта, която идва с нея имат друга теория за края на живота.

Гигер почина на 12 май 2014 година на 73 годишна възраст, в следствие на травми при падане. Швейцарският художник e починал в болница в Цюрих след дълго положени лечебни грижи. Швейцарската национална телевизия SRF обявява смъртта на Гигер, като го класифицира за най-известният създател на свръх реалистични, брутални и ужасяващи чудовища. Неговият талант плаши публиката още от 1980 година, когато печели Оскар за специални ефекти в филм на Ридли Скот. Сюрреалистичните му жанрове и сюжети в изобразителното изкуство перфектно пасват на кино екраните в филмите Полтъргайст 2 (1986г.), Извънземни 3 (1992г.) и Видовете (1995г.), както и в компютърната графика за играта Seed (1995г.)

За Гигер може да се говори много. Неговият труд и талант покоряват много области в изкуството. През 1998 година той открива собствен музей в Швейцария, комплексна сграда на четири нива в исторически средновековен стил. Тя се превръща в дом за гениалните скулптури, картини и мебели, създадени от Гигер.

Неговото изкуство не е за слаби съзнания. Това, което той рисуваше са нощните му преживявания и кошмари, които е изхвърлил на листове, за да успее да ги превъзмогне. Тази терапия за психиката, му позволява да изгради империя на стила си, без никакви Ограничения. Гигер издига култ към човешката сексуалност, и по специално към оргиите. За човек, превърнал се в идол на хиляди хора по света, той не винаги е бил възприеман добре от швейцарските специалисти по изкуства. Между годините 1967 и 1970, въпреки получения Оскар – символ за признание в изкуството му, Гигер е игнориран, когато е кандидатствал за държавни субсидии, които да подпомогнат творчеството му на швейцарски художник. Но популярността му в киноиндустрията му дава правото да не се съобразява с изисканите професионални мнения на критиците и въпреки тях и стените, с които се сблъсква, той налага стила си, като се превръща в световноизвестна икона на Ужасите.

тагове: Гигер, смърт, творчество, сюрреализъм, изкуство, Швейцария