Топ новини:

Решаваме общественозначими проблеми с приключенски мисии

28 Март 2014 коментара Mediacafe.bg;
Решаваме общественозначими проблеми с приключенски мисии

Инициативата „Предизвикателство за социална промяна“ търси решение на общественозначими проблеми чрез хора, които имат идея и са готови да я реализират. Проектът е на Фабрика за идеи, с подкрепата на фондация „Пловдив 2019“ и бе представена в четвъртък в Синята къща. На информационната среща присъстваха представители на НПО, младежки организации, доброволци на Фондация „Пловдив 2019“, както и хора, съпричастни на каузата. Предизвикателството е най-новият проект на Фабрика за идеи, която среща хора, готови да помогнат в решаването на общественозначим проблем, с хора, които се нуждаят от подобно решение и са готови активно да участват в него. Моделът е в основата на така нареченото социално предприемачество, особено популярно по света през последните години.

Предизвикателство за социална промяна (changeis.bg) търси отговор на въпроса „Как инвестицията на лично време в общественозначим проблем може да бъде успешна както за самия теб, така и за цялото общество?“. Предизвикателството се обръща към млади хора от цялата страна, готови да попаднат в съвсем неочаквана среда и да получат приключенска мисия за решаването на общественозначим проблем, с който никога досега не са се сблъсквали очи в очи. “Проблеми има. Но не е трудно да намерим техните решения. Само трябва да отворим очи, за да ги видим, и да общуваме повече един с друг.” - споделят организаторите на инициативата.

Как ще протече първото българско Предизвикателство за социална промяна?

Точно в полунощ на 11-ти април (петък) в пет български града - София, Пловдив, Бургас, Варна и Стара Загора, стартира първото българско Предизвикателство за социална промяна.

Желаещите да участват се регистрират екипно (екип са най-малко двама души без ограничение в крайния им брой) чрез предварително записване на уеб адрес changeis.bg/challenge.

Всеки екип избира град и една от 7-те теми - (1) граждани и администрация, (2) бедност, (3) корупция, (4) околна и градска среда, (5) младежка заетост, (6) работа с общности, (7) достъп до култура. След като е избрал град и тема (т.е. обществена сфера, в решаването на чиито проблеми би искал да участва), екипът прави кратко описание на мотивацията си за участие и отговаря на няколко въпроса. С това регистрацията приключва.      

Крайният срок за регистриране е 8-ми април.

На 11-ти април, малко преди полунощ, всеки регистриран екип пристига на посочен адрес, за да получи своята “Мисия за социална промяна”. Тя трябва да бъде изпълнена в следващите три дни. Макар и напълно различни една от друга, всички мисии отговарят на общи критерии - (1) отиди в сърцето на проблема, (2) мисли!, (3) мобилизирай нестандартните си идеи, (4) създай новаторско, реалистично и приложимо решение в рамките на 72 часа, (5) представи своята идея пред публика, готова да помогне с нейната реализация.

Предизвикателството приключва, когато всеки отбор представи своята идея пред жури от обществени, неправителствени и бизнес организации. Журито избира между три и пет проекта, които да участват в Changemaker’s Academy (Академия за социална промяна), която ще се случи през май, юни и септември на различни места в България с лектори от цял свят.

Предизвикателството за социална промяна - оригинална концепция на Фабриката за идеи, ще срещне желаещите да бъдат социални преприемачи с възможността да се превърнат в такива. Организаторите ще посредничат между участниците и потенциалните инвеститори в добрите им идеи - донорски организации и частни компании.

тагове: идеи, проблеми, решение, инициатива, фабрика, пловдив, 2019, култура