Топ новини:

Отбор дваНаЙсет е големият победител в Design WeekEnd 2019

25 Март 2019 коментара Паулина ГЕГОВА;
Отбор дваНаЙсет е големият победител в Design WeekEnd 2019

Вотът на публиката отиде при отбор GO4, който изработи дигиталната визия на спортна екипировка

За втора поредна година в града под тепетата премина Design WeekEnd, който отново събра на едно място млади хора, с креативно мислене, за да предизвика уменията им. Учениците и студентите, записали се в състезанието, имаха по-малко от три дни, за да създадат дигиталната страна на бранд от нулата, до ниво завършеност, който спокойно след това може да излезе на пазара и да се конкурира в бранша.

Тази година участваха общо 12 отбора от цялата страна, плюс отбора на доброволците, който с подръчни средства се включи в предизвикателството, но не се бореше в крайните резултати. Самите гости на състезанието са в един и същ възрастов диапазон с организаторите, което автоматично стопява границата между поколенията и извлича на преден план „говоренето на общ език“. Всъщност, форматът на екипа се сформира тази година. Не малка част от хората в него преди са участвали като доброволци, а някои дори като състезатели, затова са напълно наясно със спецификата на работния процес.

Design WeekEnd 2019 започна на 22 март в сградата зад трибуните на Гребния канал и продължи до неделя вечер. След първата нощ на опознаване край импровизирания лагерен огън, дойде време за разпределение и сериозно бачкане. Те разполагаха точно 26 часа да покажат какво могат, като за всеки отбор се грижеха по два ментора в категория.

На това издание категориите бяха в три раздела – Вектор, Растерна графика и Motion. Те обхващат различни умения като типография, фотография, рисуване и прочее. 

Заданията се теглиха безпристрастно, а самите те са повече от интересни: марка за храна за животни, цветарски магазин, младежка доброволческа организация, туристическа агенция, младежко танцово студио, минерална вода, дамски продукти за коса, бранд за скейтборди, магазин за музикални инструменти, магазин за творчески материали, екипировка за гмуркачи.

Към всяко здание се изтеглиха и две „думи на късмета“, които нямаха нищо общо с темата, но задължително трябваше да се вплетат някъде в концепцията ѝ. Такива думи бяха, например, моторна резачка, кламер, плантация, рог на елен, горелка, камъче.

След като всеки получи задачата си, трябваше да изработи лого, шрифт, сайт, социална визия на въпросната мрежа, facebook и instagram страници.

„Броят на участниците през 2019-та се оказа рекорден, като най-малките започват от XX-ти клас. Изглежда много хора знаят за Design WeekEnd, без да сме предполагали за това. Това, че менторите в категория са двама, също се случва за първа година. Тъй като почивките на отборите бяха малки, работеха и през нощта, останахме да им помагаме през цялото време. Хубавото на формата е, че дава опит за работа в екип, който до преди не си познавал, предизвиква ума. За това отрицателно време те не само изграждат цялостната естетическа визия на бранда, но и маркетинговата му стратегия.“, споделиха организаторите.

Големият победител в Design WeekEnd 2019 е отбор дваНаЙсет, който изработи цялата дизайнерска визия на магазин за творчески материали с „думи на късмета“ ключодържател и микробус. Членовете на отбра са Николай Йовков, Николай Няголов, Виктория Илиева, Никола Захариев и Рами Хамуд.

На второ място остана отбор Stir, съставен от Валентина Лилова, Габриела Димитрова, Самуил Сидеров и Елена Фарчева, който изработи бранд за малки превозни средства (скейт). 

Трети се класира отбор Сръчко, който подготви бранд на туристическа агенция. В него влизат Елиана Ципарова, Вероника Петрова, Камен Трайков, Кристина Диан и Ивайло Янев. 

Фаворитът на публиката бе отборът GO4, работещ по задание за спортна екипировка, съставен от Делянка Сиракова, Иво Иванов, Филип Якимов, Надя Георгиева и Гергана Джонджорова.

тагове: Design WeekEnd, Грабната база, Дизайн, Бранд, Вектор, дваНаЙсет, Пловдив, Бранд, Лого